A.Ş.K.K. ailesinin dünyasına hoşgeldiniz :))

İŞTE BİZ :)
ALTAN-ŞEBNEM-KARİN-KUZEY

 
Posted by Picasa

20 Eylül 2012 Perşembe

Güzel Bir Veda



İşime veda ediyorum, yeni bir hayata merhaba diyorum ya da diyeceğim.
Ama şimdi bunlardan değil de başka bir deneyimimi paylaşacağım sizlerle…
Öğrencilik, asistanlık yıllarımdan, mesleğimi yapmaya başladığım andan itibaren çok çeşitli ailelerle çalıştım, onları tanıdım ve çok çeşitli deneyimler edindim. Diyordum ama değilmiş. Son 6 ay içinde çalıştığım bölge bana çok farklı duygular, deneyimler yaşattı. Çalıştığım proje gereği Ankara’nın Mamak ilçesinde kentsel dönüşüm nedeniyle “kentlileştirilmiş” bir bölgede bulundum ve oradaki ailelerle görüşmeler yaptım. Bir aile sağlığı merkezinde yürüttük bu çalışmayı. Evim Ankara’nın en batısında, çalıştığım yer Ankara’nın en doğusunda idi :) Kar, kış, yağmur, çamur demeden hergün bu sağlık merkezine gittim.  Sağlık sorunlarım nedeniyle ara versem de hep aynı coşkuyla karşılandım aile sağlığı merkezinde…
Önce ailelerden bahsetmek istiyorum. Genellikle annelerle görüşmeler yapıyordum. Bu görüşmelerin içeriği çocukları ve aileleri ile ilgiliydi. Çocuklarının gelişimleri ile ilgili sorular soruyordum annelere. Meğer ne çok anne “dinlenilmek” istiyormuş, meğer ne çok anne çocuklarının “iyi geliştiğini” duymak istiyormuş, meğer ne çok anne “çocuğuna iyi bakmışsın, ellerine sağlık” cümlesini duymak istiyormuş.  Ayrıca gözlerinde gurur ışıltısı ile doktoruna “ben iyiymişim” demek istiyormuş… Bunları görünce ve duyunca acaba hangi meslek insanı bu kadar tatmin eder diye düşünmeden edemiyordum.
Her şey çok mu güllük gülistanlıktı? Tabi ki hayır… Elbette ki olumsuz pek çok durum da vardı ama bu mesleği devam ettirebilmenin yollarından biri de olumlu deneyimleri hatırlayarak, birilerinin hayatında bir şeyleri değiştirdiğini bilerek yola devam etmektir. Denize atılan deniz yıldızları misali…
Gelelim yuvama, aile sağlığı merkezine… Öğle yemekleri arkasından yapılan sohbetler, aileler için kaygılarımızı paylaşmamız, “neler yapılabilir” hakkında konuşmalarımız benim için unutulmaz deneyimlerdi. Sevgili doktorları, hemşireleri, sekreteri, yemek ve temizlik personeli  her seferinde beni yuvamda gibi hissettirdiler. İyi ki sizleri tanımışım, iyi ki sizler varsınız… Hepinize sonsuz teşekkürler. Şimdilik hoşçakalın…
İşte böyle bir veda benimkisi, bağlanma ihtiyacı yüksek biri olarak, bu işyerime de çok bağlanmıştım. Ankara’nın bir ucundan öbür ucuna gitmek hiç de rahatsız etmemişti. Hele ki Mamak dolmuşlarında yeni yeni Ankara türküleri öğrenmek bile :) Şimdi yeni işe bağlanma arifesindeyim. Bakalım beni neler bekliyor?
A.Ş.K.K.’nın Ş.si

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler